Tesco využíva na darovanie nepredaných potravín ľuďom v núdzi smart technológie

Reťazec Tesco spolu so svojimi charitatívnymi partnermi využíva pri darovaní nepredaných potravín ľuďom digitálne technológie. Celý proces darovania potravinových prebytkov ľuďom v núdzi od sledovania množstva potravín v obchodoch až po podpis dokumentov prebieha cez smart aplikáciu Foodcloud.

Aplikácia dostupná pre Android aj iOS pomáha organizáciám lepšie plánovať distribúciu pomoci ľuďom v núdzi. Výhodou aplikácie je aj prepočet darovaných potravín na množstvo porcií či vplyv zmenšovania potravinového odpadu na zníženie skleníkových plynov.

,,Tesco daruje nepredané potraviny ľuďom v núdzi zo všetkých obchodov už od roku 2019. Aj vďaka sledovaniu množstva potravinových prebytkov sa nám podarilo ich množstvo doteraz znížiť o polovicu a napredujeme ďalej. Aktuálne až 90 % nepredaných potravín, ktoré sú vhodné na ľudskú konzumáciu, už teraz darujeme ľuďom v núdzi alebo ako krmivo pre zvieratá. Digitalizácia procesu darovania cez Foodcloud nám pomáha svojou efektivitou, aby sme pomáhali ešte viac a čo najviac dobrého jedla smerovalo ľuďom v neľahkej životnej situácii,“ vysvetľuje Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku.

 Digitalizáciou procesov reťazec zároveň usporí ročne desiatky kilogramov papiera na tlač dokumentov.

Reťazec spustil pilotnú verziu aplikácie na Slovensku v roku 2020 v desiatich prevádzkach. Okrem Potravinovej banky Slovenska, od novembra minulého roka aplikáciu Foodcloud už aktívne využíva aj 125 charitatívnych organizácií, ktoré sú jej partnermi.

,,Od spustenia pilotného testovania v prvých obchodoch až do marca tohto roka Tesco cez aplikáciu darovalo viac ako 1 600 ton nepredaných potravín ľuďom v ťažkých životných situáciách. Z množstva jedla charitatívni partneri pripravili takmer štyri milióny porcií jedla. Tým, že sa potraviny zbytočne nevyhodili, sme ušetrili vyše 808 000 kilogramov CO2,“ dopĺňa Michaela Lehotská.

 

 

Mohlo by sa vám páčiť