Ocenenia
Najzamestnávateľ 2023
V prestížnej nezávislej ankete Najzamestnávateľ 2023 sme sa už po štvrtý krát umiestnili v Top 3 spomedzi všetkých spoločností nominovaných v kategórii Obchod a služby. V nezávislej ankete už po dvanásty krát hlasovala verejnosť aj aktuálni či potenciálni kolegovia a kolegyne. Viac informácií o ocenení Najzamestnávateľ si môžete prečítať v našej tlačovej správe.
Via Bona Slovakia
Patríme medzi najzodpovednejšie firmy na Slovensku. V prestížnom ocenení Via Bona Slovakia sme získali v roku 2021 ocenenie hneď v dvoch kategóriách, a to Zodpovedná veľká firma a Výnimočný zamestnávateľ. Spolu s tým nám bola udelená aj Cena verejnosti. Tesco sa už 27 rokov stará o zákazníkov, kolegov a všetky komunity všade tam, kde pôsobí. Viac informácií si môžete prečítať v našej tlačovej správe.
Nezávislá komisia Via Bona už ocenila naše aktivity v oblasti zodpovedného podnikania aj v minulosti – v roku 2017. Za prínos v oblasti zodpovednej spotreby a výroby nám bolo udelené ocenenie Via Bona – Cena za príspevok k napĺňaniu cieľov udržateľného rozvoja 2017.
Najdôveryhodnejšia značka
Dôveryhodné značky predstavujú jediný marketingový program na slovenskom trhu, ktorý monitoruje a na základe výsledkov reprezentatívneho prieskumu vyhodnocuje značky s najväčšou dôverou zo strany slovenských spotrebiteľov. V roku 2023 sme sa dvojnásobným víťazom Dôveryhodných značiek stali my.
Vyhrali sme v nasledujúcich kategóriách programu Dôveryhodné značky:
- E-shopy s potravinami (Tesco Online nákupy dostupné pre takmer 3,5 milióna obyvateľov Slovenska)
- Výhru získala aj značka odevov F&F, a to v kategórii: predajcovia odevov
Bližšie informácie si môžete prečítať v našej tlačovej správe.
Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2023
Až v štyroch kategóriách označili zákazníci z celého Slovenska výrobky s logom Tesco v programe Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2023 za najobľúbenejšie. O ocenenie v tomto ročníku zabojovalo viac ako 140 noviniek v 45 kategóriách.
Výrobky značky Tesco sa stali víťazmi v 4 kategóriách – Čerstvé šaláty, Vegánske zmrzliny, Rastlinné nápoje a dezerty a Cereálie. Voľbu Spotrebiteľa organizuje skupina Atoz Marketing Services na Slovensku už dvanásť rokov. Viac informácií si môžete prečítať v našej tlačovej správe.
SmartHead - Najaktívnejšie firmy za rok 2022
Spoločnosť Smarthead každoročne oceňuje firmy za transparentnú a aktívnu komunikáciu aktivít podporujúcich udržateľný rozvoj smerom k zákazníkom, kolegyniam a kolegom, partnerom, investorom aj širokej verejnosti. Máme veľkú radosť a sme nesmierne vďační, že sme získali 1. miesto v rámci kategórie „Najaktívnejšie firmy za rok 2022“.
Zoznam našich udržateľných aktivít, ktoré spoločne robíme a za ktoré sme získali aj SmartHead ocenenie, nájdete na našom SmartHead profile.
Rastlinný reťazec roka 2022
Najviac rastlinných výrobkov nájdu zákazníci v Tescu. Potvrdila to nezávislá iniciatíva Jem pre Zem, ktorá uskutočnila prieskum Rastlinný reťazec roka 2022. Víťazom sa stalo Tesco aj vďaka ambicióznej stratégii, ktorá pomáha zákazníkom stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie. Viac informácií nájdete v tlačovej správe.
Hermes Komunikátor roka 2022
V súťaži Hermes Komunikátor roka sme získali ocenenia až v troch kategóriách. V 9. ročníku prestížnej súťaže komunikácie nám odborná porota udelila Cenu Hermes v kategórii Krízová komunikácia za rýchly prístup a všestrannú podporu Tesca po vypuknutí vojny na Ukrajine. Zároveň sme bodovali na 2. mieste v Cene verejnosti a v Cene Median SK sme sa umiestnili na 3. mieste. Ceny každoročne udeľuje verejnosť a odborníci firmám za ich komunikáciu smerom k zákazníkom. Viac informácií nájdete v tlačovej správe.
Roma Spirit 2022
Za dlhoročný prístup pri vytváraní inkluzívneho pracovného prostredia pre ľudí so sociálnym znevýhodnením sme získali cenu Roma Spirit za rok 2022 v kategórii Spoločnosť a zamestnávateľ. V našich prevádzkach Tesco zamestnávame stovky Rómov, podporujeme žiakov z rómskych komunít v rámci duálneho vzdelávania a zároveň pre nich vytvárame pracovné príležitosti aj možnosť kariérneho rastu. Viac informácií nájdete v tlačovej správe.
Certifikát za znižovanie uhlíkovej stopy
Už od roku 2014 spolupracujeme so spoločnosťou Euro Pool System, keď sme prvýkrát zaviedli opätovne použiteľné skladacie prepravky na prepravu čerstvých potravinárskych produktov, ako sú ovocie, zelenina a mäso. Nasledoval ohromný pokrok – v roku 2014 naši dodávatelia používali približne 14 miliónov skladacích prepraviek, v roku 2018 sa tento počet zvýšil na viac ako 40 miliónov. Čím viac využívame skladacie prepravky, tým viac prispievame k vytváraniu uzavretej recyklačnej slučky v našom biznise, pretože všetko opätovne využívame a nič zbytočne nekončí na skládkach.
Opakovane použiteľné prepravky sú vyrobené tak, aby vydržali približne 7 rokov, a sú 100 % recyklovateľné. Podľa výpočtového modelu, ktorý si objednala organizácia SIM (Nadácia pre systémy opätovného používania) a vypracovala nemecká organizácia Fraunhofer Institute, vďaka prechodu z jednorazových obalov na opakovane použiteľné prepravky ročne ušetríme veľké množstvo emisií.
Certifikát za znižovanie uhlíkovej stopy sme získali v rokoch 2020, 2021, 2022, 2023.