Ocenenia

Najzamestnávateľ 2021 

V prestížnej nezávislej ankete Najzamestnávateľ 2021 sme sa umiestnili na víťaznom prvom mieste spomedzi 24 spoločností nominovaných v kategórii Obchod a služby.  V nezávislej ankete už po desiatykrát hlasovala verejnosť aj aktuálni či potenciálni kolegovia a kolegyne. Viac informácií o ocenení Najzamestnávateľ si môžete prečítať v našej tlačovej správe.

Via Bona Slovakia

Patríme medzi najzodpovednejšie firmy na Slovensku. V prestížnom ocenení Via Bona Slovakia sme získali ocenenie hneď v dvoch kategóriách, a to Zodpovedná veľká firma a Výnimočný zamestnávateľ. Spolu s tým nám bola udelená aj Cena verejnosti. Tesco sa už 25 rokov stará o zákazníkov, kolegov a všetky komunity všade tam, kde pôsobí. Viac informácií si môžete prečítať v našej tlačovej správe

Nezávislá komisia Via Bona už ocenila naše aktivity v oblasti zodpovedného podnikania aj v minulosti – v roku 2017. Za prínos v oblasti zodpovednej spotreby a výroby nám bolo udelené ocenenie Via Bona – Cena za príspevok k napĺňaniu cieľov udržateľného rozvoja 2017.

Najdôveryhodnejšia značka

Dôveryhodné značky predstavujú jediný marketingový program na slovenskom trhu, ktorý monitoruje a na základe výsledkov reprezentatívneho prieskumu vyhodnocuje značky s najväčšou dôverou zo strany slovenských spotrebiteľov. V tohtoročnom ročníku sme sa päťnásobným víťazom Dôveryhodných značiek stali my.

Vyhrali sme v nasledujúcich kategóriách programu Dôveryhodné značky:

  • E-shopy s potravinami (Tesco Online nákupy dostupné pre 2,8 milióna obyvateľov Slovenska)
  • Predajcovia potravín (reťazec prevádzkuje 154 obchodov rozličných formátov, 3 distribučné centrá či 18 čerpacích staníc)
  • Privátne značky (zahŕňajú potraviny za najdostupnejšiu cenu na trhu, ako aj obľúbené výrobky prémiovej kvality Finest);
  • Výhru získala aj značka odevov F&F, a to v kategórii: predajcovia odevov
  • Náš úspech uzatvára ocenenie pre Tesco Finančné služby, ktoré podávajú zákazníkom pomocnú ruku v rozličných životných situáciách

Bližšie informácie si môžete prečítať v našej tlačovej správe

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021

Až v deviatich kategóriách označili  zákazníci z celého Slovenska výrobky s logom Tesco v programe Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021 za najobľúbenejšie. Prekonali sme tak rekordy ostatných ročníkov ocenenia. O ocenenie tento rok zabojovalo rekordných 137 noviniek v 45 kategóriách.

Výrobky značky Tesco sa stali víťazmi v 9 kategóriách – Balené mäso, Cereálie a sušené plody, Čokolády, Polotovary na varenie, Sladké pečivo, Slané pečivo, Šunky, Dámska hygiena a Zmrzliny. Voľbu Spotrebiteľa organizuje skupina Atoz Marketing Services na Slovensku už desať rokov. Via informácií si môžete prečítať v našej tlačovej správe.

SmartHead - Najaktívnejšie firmy za rok 2021

Spoločnosť Smarthead každoročne oceňuje firmy za transparentnú a aktívnu komunikáciu aktivít podporujúcich udržateľný rozvoj smerom k zákazníkom, kolegyniam a kolegom, partnerom, investorom aj širokej verejnosti. Máme veľkú radosť a sme nesmierne vďační, že už druhý rok po sebe sme získali miesto v Top 3 v rámci kategórie „Najaktívnejšie firmy za rok 2021“.

Zoznam našich udržateľných aktivít, ktoré spoločne robíme a za ktoré sme získali aj SmartHead ocenenie, nájdete na našom SmartHead profile 

 

Certifikát za znižovanie uhlíkovej stopy

Už od roku 2014 spolupracujeme so spoločnosťou Euro Pool System, keď sme prvýkrát zaviedli opätovne použiteľné skladacie prepravky na prepravu čerstvých potravinárskych produktov, ako sú ovocie, zelenina a mäso. Nasledoval ohromný pokrok – v roku 2014 naši dodávatelia používali približne 14 miliónov skladacích prepraviek, v roku 2018 sa tento počet zvýšil na viac ako 40 miliónov. Čím viac využívame skladacie prepravky, tým viac prispievame k vytváraniu uzavretej recyklačnej slučky v našom biznise, pretože všetko opätovne využívame a nič zbytočne nekončí na skládkach.

Opakovane použiteľné prepravky sú vyrobené tak, aby vydržali približne 7 rokov, a sú 100 % recyklovateľné. Podľa výpočtového modelu, ktorý si objednala organizácia SIM (Nadácia pre systémy opätovného používania) a vypracovala nemecká organizácia Fraunhofer Institute, vďaka prechodu z jednorazových obalov na opakovane použiteľné prepravky ročne ušetríme veľké množstvo emisií.

Certifikát za znižovanie uhlíkovej stopy sme získali v rokoch 2020 a 2021.

Rastlinný reťazec roka 2022

Najviac rastlinných výrobkov nájdu zákazníci v Tescu. Potvrdila to nezávislá iniciatíva Jem pre Zem, ktorá uskutočnila prieskum Rastlinný reťazec roka 2022. Víťazom sa stalo Tesco aj vďaka ambicióznej stratégii, ktorá pomáha zákazníkom stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie. Viac informácií nájdete v tlačovej správe